23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nyt supermarked gav Løvbjerg en lille vækst

Heller ikke den korte jysk-fynske kæde Løvbjerg er gået fri af forbrugernes spareiver i 2011.
















Kædens 16 store discount-supermarkeder omsatte til sammen for 1,1 mia. kr. eksklusive moms, og det er 2,5 % mere end året før. Men havde det ikke været for tilgangen af en ny butik i Fredericia i marts, var året i stedet endt med en tilbagegang, bekræfter Løvbjerg Supermarkeds administrerende direktør Frank R. Andersen, der ikke lægger skjul på, at 2011 var noget af et arbejdsår for kæden. Væksten var imidlertid stor nok til, at Løvbjergs markedsandel voksede lidt. Kædens overskud holdt sig på niveau med 2010's. Resultatet før skat landede på 8,2 mio. kr. i 2011 mod 8,1 mio. kr. året før, og det betegner Frank Andersen som "tilfredsstillende". Med en egenkapital på 143 mio. kr. er kæden desuden solidt funderet til at møde endnu et år, hvor man ikke regner med at få noget forærende.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11